Monday 26 August 2013

Set Pelangsingan & Penurunan Berat Badan

Untuk pengetahuan semua, Shaklee mempunyai set diet yang hebat. Terdapat 3 gabungan ASAS yang jika di ambil secara KONSISTEN, ia akan memberi kesan yang sangat MENGUJAKAN. Jika anda sangat komited untuk menguruskan badan, pengambilan 3 ASAS makanan tambahan di bawah ini akan memberikan keputusan yang di inginkan.
Apakah 3 Gabungan ASAS itu? Jom kita lihat, baca dan kaji apakah supplemen didalam set pelangsingan & penurunan berat badan ini..

Pertama : DETOX
 Kenapa perlu detox?
Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan. Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk serap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian. Detox merupakan proses membersihkan usus, dimana segala lendir, lemak dan toksin yang melekat di dalam usus, di bersihkan atau di keluarkan melalui pembuangan najis. Selepas Usus kita bersih, baru lah badan kita dapat menyerap nutrien2 yang lebih optimum.

APA YANG PENTING untuk DETOX?
 HERBLAX atau ALFALFA . Bagi Ibu menyusu dan wanita yang tidak mempunyai masalah SEMBELIT, saya akan syorkan pengambilan Alfalfa. Bagi yang mempunyai masalah sembelit, saya syorkan penggunaan Herblax, kerana Herbalax bertindak sebagai pelawas. Bagi Ibu2 yang menyusukan bayi, saya tidak syorkan ibu2 utk mengambil Herbalax, kerana takut pengambilan herbalax akan memberi kesan sampingan pada anak.

Kedua : LECITHIN
Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak. Dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah. Dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.



Ketiga : PROTIN 
Apa pentingnya Protein?
Sebab protin ni fungsinya buat kita rasa kenyang dan tingktkan metabolisma badan
Protein penting untuk pelihara OTOT dalam badan. Perasan tak ada orang yang berat badan turun tapi badan flabby ( menggeleber). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat tapi die kehilangan otot. Otot penting untuk tingkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Cth makanan yg kaya proteinadalah kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu(susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam.
Terdapat dua jenis Protein shaklee yang boleh di ambil. ESP (Energizing Soy Protein) atau Cinch.

Cinch terdapat dalam 3 perisa iaitu Coklat, Vanilla & Cafe Latte

ESP sangat sesuai untuk ibu menyusu, pengambilan ESP ( Energizing Soy Protein) adalah terbaik bagi ibu menyusu daripada Cinch Shake sebab kalori cinch sangat rendah dan dikhuatiri membantutkan pertumbuhan anak-anak.
Cinch Shake membakar kalori, di samping memberi rasa kenyang dan dalam masa yang sama memelihara otot tubuh. act as meal replacement. cinch memelihara otot. Jadi hanya lemak2 yang dibakar. Bukan memusnahkan otot2 kita, so bila anda dah kurus nanti takdelah kulit2 dan otot menggeleber sebab otot terpelihara. 

anda berminat?? sila hubungi saya;
Munirah Haron
ID 932325
call/sms/wassap: 014-7197553

No comments:

Post a Comment